Reservoir dogs (Wściekłe psy, reż. Quentin Tarantino, 1992)
kadr z filmu Wściekłe psy, 1992
1. Ze względu na fabułę:
- nowatorskie podejście do kina gangsterskiego, nie wiemy kim są bohaterowie, jakie są między nimi relacje, co robią w kawiarni
2. Ze względu na konstrukcję filmu:
- pojawienie się scen, które do niczego nie prowadzą
- sceny, jako elementy układanki, przypominające porozrzucane puzzle=> nie mają porządku chronologicznego, nie należą również do wspomnień bohatera/ów
3. Ze względu na dialogi:
- wprowadzenie rozmów „o niczym” do kina amerykańskiego (początek we Francuskiej Nowej Fali, lata 60te)
4. Ze względu na aktorstwo:
3. Ze względu na dialogi:
- wprowadzenie rozmów „o niczym” do kina amerykańskiego (początek we Francuskiej Nowej Fali, lata 60te)
4. Ze względu na aktorstwo:
- o stylizacji silnej, bohaterowie mocno przerysowani
5. Ze względu na muzykę:
- wykorzystanie starych utworów muzycznych, które idealnie wkomponowały się w tło fabuły
6. Ze względu na zdjęcia:
- brudne kadry, kamera zza pleców bohatera
- kamera jest stateczna, nie przemieszczająca się wraz z postacią/postaciami
- dalekie plany w zamkniętych pomieszczeniach
Kamera zza pleców bohaterów (brudny kadr) przykład złamania języka filmowego,
kadr z filmu Wściekłe psy, 1992
kadr z filmu Wściekłe psy, 1992
7. Ze względu na pozostałe techniki filmowe:
- prolog
- długie ujęcia na torze kolistym
- wprowadzenie cenzury do wyjątkowo brutalnych scen
- używanie slow montion dla podkreślenia napiętej sytuacji
Miejsce w 100 najlepszych amerykańskich filmach wszech czasów jak najbardziej zasłużone.
- prolog
- długie ujęcia na torze kolistym
- wprowadzenie cenzury do wyjątkowo brutalnych scen
- używanie slow montion dla podkreślenia napiętej sytuacji
Miejsce w 100 najlepszych amerykańskich filmach wszech czasów jak najbardziej zasłużone.
0 komentarze:
Prześlij komentarz